Skip to content

Als u uw koffiemachine moet verzenden (voor reparatie of retourzending), is het belangrijk dat deze schadevrij aankomt, vooral als u de originele doos niet meer heeft. Volg de onderstaande stappen om uw machine correct te verpakken:

1. Zorg ervoor dat er geen koffiebonen meer in de koffiemolen zitten en dat er geen water in het systeem zit, veeg vervolgens de binnen- en buitenkant van de machine af om ervoor te zorgen dat deze droog is.

2. Wikkel de machine in noppenfolie zodat deze volledig bedekt is.

3. Plaats de machine in een kartonnen doos, met vulling aan alle zes zijden. Verpak alle accessoires veilig in hun originele doos, indien beschikbaar.

4. Maak een foto van de binnenkant van de doos terwijl deze nog open is (voor later gebruik indien nodig) en voeg het ingevulde retourformulier toe dat u vooraf heeft ontvangen.

5. Verzegel de doos en plaats deze in een opgevulde buitendoos.

6. Verzegel de buitendoos met pakkettape en kleef het verzendlabel aan de buitenkant van de doos zodat het duidelijk zichtbaar is.

7. Overhandig het pakket aan de verzenddienst en laat de rest aan ons over!

Belangrijk: gebruik bij het inpakken geen rugzakken, plastic zakken, zelfgemaakte kartonnen dozen of andere zwakke materialen. Gebruik alleen stevige, goed gemaakte dozen.

Het product moet schoon en droog zijn bij aankomst in ons magazijn. Voor elk artikel dat naar ons wordt teruggestuurd en grondig moet worden schoongemaakt, worden schoonmaakkosten in rekening gebracht voor de terugbetaling of wordt het artikel geweigerd. Het product mag op geen enkele wijze functioneel of uiterlijk beschadigd zijn.

Ja! De meeste huishoudelijke koffiemachines hebben 2 jaar fabrieksgarantie. Sommige toestellen kunnen echter 1 jaar garantie hebben (pro-line koffiemachines, sommige halfautomatische modellen, enz. – dit staat aangegeven in de productbeschrijving).

Neem contact op met de klantendienst van Coffee Friend via e-mail [email protected] en we geven u advies over wat u in zo’n geval moet doen. Houd er rekening mee dat niet alle garantie-artikelen door ons serviceteam gerepareerd worden. Als uw artikel gemaakt is door een van de volgende firma’s, neem dan rechtstreeks contact met hen op:
De’Longhi: 076-5233600;
Siemens: 088-424 40 20;
Bosch: +31 33 247 9160;
Sage: 0800 505 3104.

Meestal duurt het 2 tot 3 weken om het defect te herstellen, beginnend op de dag waarop het product voor garantie-onderhoud is ingeleverd. Als blijkt dat er voor de herstelling een onderdeel uit het buitenland moet worden geleverd, kan de wachttijd worden verlengd. Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op via e-mail [email protected].

Als uw artikel na de garantieperiode stuk gaat, kunnen we het artikel zeker accepteren en het tegen een extra vergoeding door ons team laten herstellen. Houd er rekening mee dat in zo’n geval de reparatiekosten voor rekening van de klant zijn.

Je moet de garantiereparatiekosten betalen in de volgende gevallen:

  • Als het defect te wijten is aan het niet onderhouden van het apparaat of het verkeerd installeren/verwijderen van onderdelen;
  • Als je je toestel grondig wilt laten reinigen.